Vilken bok? The White Book eller Den kompletta guiden till högskoleprovet (Holmegaard) eller någon annan?

13 okt 2011
Fråga:
Hej! 1. Jag ska skriva hp om några veckor och har börjat kolla runt efter böcker som kan hjälp en bli bättre på provet. Jag har hittat två stycken och undrar om det finns någon här som har erfarenhet av böckerna The White Book respektive Den kompletta guiden till högskoleprovet? Prismässigt är TWB mycket billigare men DKGTHP har funnit längre... någon?? Tack på förhand 2. Jag undrar också om någon vet hur många som varje år kommer in som reserver på KI (läkarprogrammet)? Tack

Svar:

10 feb 2013
Jag tyckte the white book var bra, många bra knep och den fokuserar verkligen på hur man utan krångliga omvägar löser uppgifterna på provet. DTK delen var speciellt bra, den gav mig ett nytt sätt att tänka när det gällde hur man ska attackera uppgifterna. Innan hade jag den kompletta guiden... och den var väl okej, men ibland kändes det som att de återgav en hel del information som var ganska självklar och sättet att lösa matteuppgifterna tog för lång tid (tyckte jag i alla fall) med tanke på den korta tid man har på sig på provet... just my two cents, lycka till!