NV-inriktning

Hej, jag funderar på att gå NV men inriktning beteende. Jag undrar ifall det går att bli läkare efter att ha gått NV men inriktning eller om jag måste gå ren NV?
Anonym 2007-01-18 00:04

Kommentarer:

Anonym 2007-01-19
Hej
Särskild behörighet till läkare är följande kurser:
Bi B, Ke B, Fy B och Ma D. Du får ta reda på om dessa kurser ingår i den inrikrningen eller om skolan kan erbjuda dem inom t ex individuella valet.
Anonym 2007-01-19
Det finns även möjlighet att komplettera med behörigheten efter gymnasiet (d.v.s läsa dessa ämnen på komvux eller gå ett naturbasår) Det viktigaste är ändå att du trivs på din skola och linje så att du har möjlighet att gå ut med bra betyg! (det är lättare att få bra betyg om man tycker det man läser är intressant)
Anonym 2007-01-26
Hej!
""Det finns en risk med att läsa upp sina betyg/läsa till på komvux och det är att man kan komma att konkurrera i en annan grupp när man söker till läkarutbildningen. Så är det inte nu men jag har blivit varnad av mina lärare att det kanske införs 2010. Om det införs riskerar man alltså att inte komma in på läkarlinjen pga den hårda konkurensen om man """"tävlar"""" i den gruppen som har läst till ämnen på komvux. Som sagt kan jag inte garantera detta, men det kanske kan vara något att tänka på.""

Lycka till på gymnasiet!

Skriv kommentar: