Djurskyddsinspektör

Halloj! Går samhälle (1:an) men har kommit på att jag vill bli djurskyddsinspektör. Måste jag byta linje då, eller kan jag gå kvar?
Anonym 2007-02-14 00:09

Kommentarer:

Anonym 2007-02-15
Det beror på vilken utbildningsväg som du vill gå sedan. Enligt djurskyddsmyndighetens hemsida finns det flera utbildningar till djurskyddsinspektör. De är naturvetenskapliga men alla har inte samma krav, vad jag vet. Tror att utbildningen i Umeå har krav på Matte C o annat som man får inom samhällsprogrammet (beroende på vilken inriktning man går). Så du kan gå kvar. Natur skulle annars vara ett bra alternativ. Många av dessa utbildningar kräver förkunskaper i matte som man får inom natur.
Anonym 2007-02-15
Eftersom du bara går i ettan har du många poäng kvar att välja antar jag. (300 p individuella val och 150p valbara kurser brukar det vara?!) Då är det bara för dig att kolla upp vad som krävs på den utbildningsvägen du vill gå för att bli djurskyddsinspektör och välja till de kurser du inte har. Går man i en hyffsat stor skola brukar de i princip alltid erbjuda t.ex. MaC som en valbar kurs..
Anonym 2007-02-15
Hej
SLU har en utbildnings som leder til arbete med djurskydd. Behörigheten är Ma C, Sv B, En A, Ke A och Bi B.
http://www.slu.se/?ID=809

Skriv kommentar: