Samlat betygsdokument

Jag gick naturvetenskapsprogrammet med beteendevetenskaplig inriktning (specialutformat) på gymnasiet, tog studenten i våras. Jag fick inget slutbetyg utan samlat betygsdokument då jag hade IG i -Biologi breddning, Historia A, Matematik B och Matematik D. Jag fick dessutom U i Datorkunskap A och Matematik C.

Jag undrar nu vilka kurser jag måste läsa om för att få slutbetyg?

Tack på  förhand!
Sabina 2008-08-21 01:38

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-08-22
Hej
Om du ska slutföra dina studier på komvux så måste du har kärnämnen 600 poäng och kurser upp till 2350 poäng. Där kan du plocka vilka kurser du vill från ditt slutbetyg och resten läser du på komvux. Du får inte ta med dig ESV och Idrott och Hälsa. Eftersom de kurser du räknar upp inte är kärnämneskurser så behöver du inte läsa dem utan du kan välja att läsa andra kurser.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Svan 2008-10-20
Hej,Jag har samlat betygsdokument från gjymansiet år 2002 och saknar Matematik A,jag ska flytta och undrar om jag kan läsa det i Finland som behörighet och få till det sen till slutbetyg?

M.V.H
Lisa 2008-10-20
Hej,Jag har samlat betygsdokument från gjymansiet år 2002 och saknar Matematik A,jag ska flytta och undrar om jag kan läsa det i Finland som behörighet och få till det sen till slutbetyg?

M.V.H
Jehona 2008-10-20

M.V.H

Skriv kommentar: