Antagningspoäng för friluftsgymnasium?

Någon som vet vad det är för antagningspoäng för att komma in på friluftsgymnasium men riksintag?

Tack på förhand ! /Scouten :)
Anonym 2007-03-13 00:14

Kommentarer:

Anonym 2007-03-14
Hej
Var ligger den skolan?
Anonym 2007-03-15
Den jag hälst vill gå på ligger i Vadstena. tror du det är svårt att komma in? Jag har nämligen varit extremt mkt sjuk och missat mkt av undervisningen i skolan. Tacksam för svar :D
Anonym 2007-05-25
Enklast är, om det är VAdstena du syftar på,
NATUR-OCDH FRILUFTSPROGRAMMET
att Du ringer till SYOn
Markus Forsell 0143/ 150 75

och frågoar hur intagningspoängen ungefär har legat.
jag har själv haft elever, som för några år sedan sökt
V Adstenagyfmnasiet och det var inget märkvärdigt att komma in, men som sagt ring och hör med SYOn. Det kan mycket väl vara så, att det i första omgången varit lite konkurrens, men att alla som sökt i slutändan kommit in. Det kan också vara så,
att de inte fått platserna fyllda på långa vägar.

Om du pratar direkt med SYOn så säger det mer än en uppgift om intagningspoäng. Om utbildningen t. ex. inte fyllt sina platser, så är det ganska ointressant vad siste elev hade.

Ett tips dock: Fråga även efter det ungefärliga medelvärdet eller medianvärdet. Det kan vara viktigt
också att du vet hur nivån överlag ligger på de elever som skall bli dina klasskamrater. Ofta säger denna siffra mycket mer om utbildningen än om uppgiften på sist intagen. Nu tror jag emellertid inte heller att medelbetyget på utbildningen var så farligt högt.

Skriv kommentar: