AKUT - SLUTBETYG

03 jul 2009
Fråga:
Hej, detta är en akut fråga. ""Har inte hämtat ut betygen från skolan ännu, men jag såg på """"mina sidor"""" i studera.nu"" Jag fick reducerat på Spanska steg 4, men det betyget står ej med. Och som poäng står det: Fullständig poäng: 2500 Individuell poäng: 2400 Nu så undrar jag, har jag behörighet för studier nu. För jag lämnade in begäran om reducering i vintras och enligt min klassföreståndare så var det inlagt. Men det står inte med i betygen där, varken som reducerat, IG eller något annat överhuvudtaget. Raden Spanska Steg 4 finns ej med i listan. Ifall det är fel, skulle du kunna förklara för mig hur jag ska gå tillväga för att få det inskrivet så att jag börja vidarestudier redan till hösten. Har ju som sagt sökt till olika utbildningar på KTH och skulle bli riktigt sur ifall det är skolans fel som inte lagt in det när jag fått det underskrivet av rektor & klassföreståndare. Tacksam för ett snabbt svar, Hej!

Svar:

20 jul 2009
Hej Reducerat program ger grundläggande behörighet. Om man har reducerat brukar det stå i en liten ruta på betygsdokumentet. Det framgår alltså inte vilken kurs man har reducerat med. Om du inte ha fått något meddelande från VHS om att du inte är behörig så behöver du inte göra något utan då rullar antagningen på Hälsningar Chris,www,syoguiden.com