Samlat Betygsdokument

28 nov 2009
Fråga:
Tänkte bara höra om det finns någon möjlighet med detta. Jag har samlat betygsdokumnet från gymnasiet, med 2450 poäng, Och jag har sökt brandman, men jag visste inte att man var tvungen att ta slutbetyg, eller särskilt samlat betygsdokument från komvux. Och jag har redan sökt, men måste hinna ordna dessa särskilda behörigheter innan den 11 dec. så jag tänkte höra om det finns någon möjlighet att jag anmäler mig att plugga upp en valfri kurs samtidigt som jag pluggar brandman på distans, så jag får behörigheten i förväg så jag kan gå utbildningen.? Detta kanske är en dumfråga, men jag försöker allt för vill verkligen gå brandmans utbildningen. Mvh Anders.

Svar:

03 dec 2009
Hej Om du kan plugga samtidigt som du läser in den kursen du fattas kan bara skolan svara på. Jag tror inte de tar in dig om duu inte har den fulla behörigheten men du kan ju alltid pröva. Jag tycker du ska ta kontakt med skolan och berätta hur läget är, att du fattas 50 poäng och att du tänker läsa in den kursen snarast. Hälsningar Chris,www,syoguiden.com