Gå om gymnasiet efter studenten?

Heej jag undrar om det går att gå om gymnasiet efter att man har tagist studente? mina betyg är inte så bra och jag vill gå om, men jag vill inte missa studenten med mina kompisar, så kan jag inte ta studenten ""ytligt"", men gå om?
Sara 2010-02-10 02:53

Kommentarer:

Sss 2010-02-12
Känner några som tog studenten med kassa betyg, de fick inte gå om efter det utan fick vända sig till komvux för att läsa upp betyg. Gå om gymnasiet kan man inte automatiskt göra för att man tycker att man har för dåliga betyg. Det är i särskilda fall som det går så fråga hur de ser på det på din skola. Annars är det komvux eller folkhögskola som du bör söka efter göra efter gymnasiet när det inte går att gå om just gymnasiet.
Sanna 2010-02-12
om du får slutbetyg så tror jag inte att du får gå om, för man får inte ha två slutbetyg. Det du kan göra är att hoppa av nu och få ett samlat betygsdokument, eller ta studenten nu och sedan läsa upp på komvux. Personligen skulle jag hellre läsa upp mina betyg på komvux om jag vore du. sen så skulle jag inte vara så pigg på att börja om med en massa 16-åringar... :)

Skriv kommentar: