Omvårdnad - internatskola ?

Vill söka Omvårdnadsprogrammet, skulle hemskt gärna ""bo på internat"" under skoltiden. Någon som kan tipsa mig ?
Anonym 2007-04-20 00:20

Kommentarer:

Anonym 2007-04-20
Hej
Det finns gymnasieskolor som har internat med det är ofta de som har riksintag(alla i hela landet kan söka) och/eller ligger utanför stan. Omvårdnadsprogrammet brukar inte vara ett sådant program utan det brukar erbjudas av de flesta kommuner. Finns programmet där du bor så brukar inte hemkommunen betala för att du ska gå i en annan kommun. Ta kontakt med din studie- och yrkesvägledare så kan hon hjälpa dig.
Anonym 2007-04-24
Det finns fristående gymnasieskolor med riksintag, som har Omvårdnadsprogrammet ibland med olika inriktningar, räddningstjänst etc.

Förslår, att du kontaktar n ågon SYO på högstadiet.
""De brukar i regel ha tillgång till publikationen """" RIKSVÄLJAREN """"""

De kan då snabbt leta fram olika Omvårdnadsprogram i landet med riksintag, där du kan bo inackorderad.

Om du har lång resväg varje dag till närmaste Omvårdnadsprogram, så kan du också fåm inackorderingstillägg för att gå på omvårdnadsprogrammet på annat håll i landet.

Snart kommer Ni dessutom att kunna söka fritt i hela landet.

Nu kanske du var ute efter Omvårdnadsprogram där man har tillgång till elevhem el. dyl. Det kan finnas , men det hjälper Dig närmaste SYV med att ta reda på.
Anonym 2007-04-24
Det finns fristående gymnasieskolor med riksintag, som har Omvårdnadsprogrammet ibland med olika inriktningar, räddningstjänst etc.

Förslår, att du kontaktar n ågon SYO på högstadiet.
""De brukar i regel ha tillgång till publikationen """" RIKSVÄLJAREN """"""

De kan då snabbt leta fram olika Omvårdnadsprogram i landet med riksintag, där du kan bo inackorderad.

Om du har lång resväg varje dag till närmaste Omvårdnadsprogram, så kan du också fåm inackorderingstillägg för att gå på omvårdnadsprogrammet på annat håll i landet.

Snart kommer Ni dessutom att kunna söka fritt i hela landet.

Nu kanske du var ute efter Omvårdnadsprogram där man har tillgång till elevhem el. dyl. Det kan finnas , men det hjälper Dig närmaste SYV med att ta reda på.
Mia 2008-05-06
Hej! Jag ville läsa omvårdnadsprogrammet i min kommun och sökte det men fick avslag, nu finns inte anslag till fler om.program utan bara ett par enstaka kurser. Har pratat med yrkesvägledaren i vår kommun, men hon kan inte lova mig något. Har däremot tagit reda på att man kan köpa fristående kurser privat och läsa distans. Men är det ett alternativ? och motsvarar det hela omv.pr. om jag läser samtliga kurser?

Skriv kommentar: