Gratis mattehjälp på nätet!

Om man vill plugga matte på nätet så är www.matteboken.se ett riktigt bra verktyg. Videolektioner, frågeforum, teori, provsimulator och mycket mer....

Johan 2010-10-06 09:45

Kommentarer:

Johnny 2010-10-12

Tack för tipset! Verkar riktigt bra!

Zebbe 2010-11-29

Tack som fan Johan, precis vad jag behövde:D har fått reda på idag att jag inte kan få akasssa om jag läser upp matte på komvux och jag behöver läsa upp det för att komma in på elutbildning, TACK!

Helena 2011-02-13

En riktigt bra hemsida!

SG Stenlund 2011-04-18

Hej!

Vill Ni lösa nedanstående matteuppgift? Jag har själv löst detta på mitt eget sätt och önskar härmed att få visat om jag har gjort rätt?!

Oerhört Tacksam för svar i detta fall!

"Jag har fått mig tilldelad en, som uppgiftslämnaren uttrycker det, matematisk gåta att räkna ut rätt svar på.

Gåtan: A har totalt haft 13 rätt sju gånger. Hur stor är den TOTALA vinsten av dessa sju fullträffar?
Med hjälp av nedanstående ledtråd skall denna matematiska uppgift gå att få svar på.

Ledtråden: Motsvarande A:s egen vinst har 2/3 gått till B. B har erhållit 192000 kronor."

Med vänliga hälsningar/
SG Stenlund!

SG Stenlund 2011-04-18

Hej!

Vill Ni lösa nedanstående matteuppgift? Jag har själv löst detta på mitt eget sätt och önskar härmed att få visat om jag har gjort rätt?!

Oerhört Tacksam för svar i detta fall avseende "GÅTAN" nedan!

"Jag har fått mig tilldelad en, som uppgiftslämnaren uttrycker det, matematisk gåta att räkna ut rätt svar på.

Gåtan: A har totalt haft 13 rätt sju gånger. Hur stor är den TOTALA vinsten av dessa sju fullträffar?
Med hjälp av nedanstående ledtråd skall denna matematiska uppgift gå att få svar på.

Ledtråden: Motsvarande A:s egen vinst har 2/3 gått till B. B har erhållit 192000 kronor."

Med vänliga hälsningar/
SG Stenlund!

Skriv kommentar:

Taggar: gymnasium, matematik