IG i en kurs på gymnasiet?

Hej, vad händer om man får IG på en 50-poängskurs? Jag har inte läst något extra så det kommer alltså fattas 50 poäng för mig nu till studenten...Kommer jag få ett slutbetyg som vanligt iaf? Hur påverkas mitt meritvärde, jag kan ju inte gångra 50 med 0?
Mvh
Anonym 2007-05-03 00:21

Kommentarer:

Anonym 2007-05-03
Man räknar med IG i sitt medelvärde, vilket innebär att du gångrar 50 med 0. Du kommer att få ut ett slutbetyg som vanligt, ja. Har du minst 90 % G i de kurser som ingår i ditt program, har du grundläggande behörighet till vidare studier.
Anonym 2007-05-04
Jag och läaren jag hade i Spanska B kom inte överens sista året och på den tiden kunde man inte överklara lika lätt när man blev särbehandlad så jag hade att välja mellan IG eller att bara inte ta ut ett betyg.

""Valde det senare och har nu ett """"Reducerat"""" slutbetyg. Ingen arbetsgivare har tyckt något illa om det, en frågade men tyckte min förklaring var helt godkänd.""
""Så det är väl en smaksak om du vill att det ska stå IG intill en kurs eller """"reducerat"""" i en liten ruta som man knappt ser :)""
Anonym 2007-05-04
Det är rektorn som beslutar om en elev får reducera en kurs...  
Jag vet inte om man kan reducera en kurs man redan fått betyg i...
Anonym 2007-05-04
Hej
Om du har tagit bort en kurs så att du fattas poäng kan du endast få ut ett samlat betygsdokument. Det är möjligt att en arbetsgivare inte bryr sig om det men du kan inte söka till högres tuder med ett samlat. reducerat är inget man själv kan välja att göra eller göra i efterhand. Ett reducerat program är ett slutbety där man har plockar bort max 250 poäng. Ett reducerat program ger grundläggande behörighet till vidare studier.
Anonym 2007-05-16
diin lille buse!! Det kommer inte bli nått av dig!!

Skriv kommentar: