byte av gymnasium

07 nov 2011
Fråga:
Hej, det är såhär att jag började hotell o turismprogrammet i höstas på agnebergsgymnasium i uddevalla. Men har nu märkt att jag verkligen inte trivs.. JAg tkr verkligen inte om skolan alls och jag mår dåligt av at gå dit. jag har aldrig blivit mobbad eller liknande och jag har massa kompisar så det har inget med det att göra men jag har helt enkelt tröttnat på att gå uppp 5 på morgonen och åka till skolan. Jag orkar inte det mera! så nu har jag bestämt mig för att söka till Torsås korrespondsgymnasium och tänkte fråga hur jag ska bära mig åt. Ett alternativ jag funderar på är att hoppa av den linjen jag går nu och söka till korr så jag börjar där efter sommaren och kanske jobba ett halvår.. har du något förslag? Och hur gör jag för att byta??   MVH Helen Gustafsson

Svar:

10 nov 2011
Hej För att läsa på Torsås korrespondsgymnasium måste din hemkommun betala och för det krävs ofta särskilda skäl t ex sjukdom eller liknande. Du kan ju söka om till nytt program till hösten 2012. Ta kontakt med din studie- och yrkedvägledare för att se vad som är bäst för dig. Hälsningar Chris, www.allastudier.se