Samlat betygsdokument till slutbetyg

När jag gick på gymnasiet så läste jag på samhällsprogrammet/samhällsvetenskap med inrikting ekonomi. När jag kom in på mitt tredje år så började studiemotivationen att försvinna och jag fick ett jobb, betygen blev dålig och jag fick bus/streck(betygsunderlagsaknas) i några ämnen därav fick jag ett s.k samlatbetygsdokument istället för slutbetyg. Kan jag läsa upp dem betygen jag saknar och på något vis få ett slutbetyg med hjälp av dem betygen jag redan har, så att jag inte måste läsa om alla 2500 poäng igen?

MVH

Mattias

Mattias 2011-12-07 12:47

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2011-12-07

Hej Du kan komplettera med de kurser du saknar på komvux och då kan de skriva ut ett slutbetyg. För ett slutbetyg på komvux krävs minst 2350 poäng och du kan själv bestämma vilka kurser från ditt samlade betygsdokument som du vil ta med. Dock ej Idrot o hälsat och Estetisk verksamhet eftersom de kurserna inte finna på komvux. Hälsnignar Chris , www.allastudier.se

Emil 2012-02-02

Minst 2250 poäng G-MVG och högst 100 poäng IG är det väl närmare bestämt, tror jag.

Mubara Abulhassan 2013-10-29
Hej har slutbetyg från gymnasium Digitalfilmprduction men inget mer kan jag söka till detta till New York film Academy - filmmaking eller en annan filmskola

Skriv kommentar:

Taggar: högskola, gymnasium, betyg och bedömning