apotekare

hejhej. jag undrar om man kan bli en apotekare via vård och omsorgs programmet?

om det inte går, vilken linje ska jag välja för att bli en apotekarietekniker?

mvh Meis

Meis 2012-04-01 09:12

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2012-04-02

Hej
Apotekstekniker är en YH-utbildning och finns på flera platser i landet. För den grundläggande behörigheten krävs ett slutbetyg från gymnasiet men godkänt i minst 90% av kurserna. Utöver det krävs olika kurser beroende på utbildningsanordnare Men du bör läsa Svenska 3, Engelska 5, Ma 1 och Naturkunskap 2. Kan du lägga till de kurser du behöver på den skola som har vårdprogrammet så kan du gå det.
Hälsningar Chris

Tammy 2015-01-27

Hej!

jag undrar faktiskt samma sak. kan men ta vård och omsorg? om inte vilka linjer/program kan man ta, jag sak börja med gymnasie val, och jag vet att jag vill bli apotekare, men vet inte vilkea linjer/program det finns att välja genom! 

Najda sandstedt 2015-04-30

Hej jag undrar vilken linje du ska gå för att bli receptarie. Och hur många poäng måste man ha. Och vilka ämnen som man kommer att läsa. 

Nadja 2015-04-30

Hej jag undrar vilken linje du ska gå för att bli receptarie. Och hur många poäng måste man ha. Och vilka ämnen som man kommer att läsa. 

Najda 

Olivia 2016-08-25

Hej! Jag undrar om man kan bli apotekare om man går vård och omsorgsprogrammet på gymnasiet. Behöver man läsa till några kurser för att komma in på högskola? Isåfall vilka?

Skriv kommentar:

Taggar: gymnasielärare i vård och omsorg