Efter gymnasiet?

20 dec 2015
Fråga:
Hej!   Mitt namn är Sara och jag studerade tre år på Wendela Hebbe gymnasiet med inriktigt på foto, film och grafisk formgivning. Jag bor nu i Australien, Sydney närmare bestämt och funderar numera på om jag ska plugga vidare men grafisk design. Jag vill helst jobba men tror att eftersom de  var fem år sen jag tog studenten måste jag färska upp mina kunskaper något.   De jag undrar är om utbildningen går att översätta internationellt/ engelska, så jag kan navigera mig lite i det utbildningar som finns här och sätter ribban på rätt nivå när jag nu fortsätter.   Jag vet att betygen går att översättas men de måste väl finnas någon internationell kurs-kod eller så?    Vad tror du skulle passa att studera för mig här nere?    Önskar dig en fortsatt fin dag!   Hälsningar, Sara Brandin

Svar:

22 dec 2015
Hej
Vill du jobba med grafisk design måste du gå någon vidareutbildning. DÅ räcker det inte med gymnasiet. Eftersom jag inte känner till utbudet så kan jag inte rekommendera något men ta kontakt med en studievägledare  för att diskuter ditt utbildningsval Hälsningar CHris