Höja betyg på konvux

Hej, jag vet inte riktigt hur konvux fungerar men jag vet vad jag behöver göra för att komma in på den linje jag vill på Uppsala universitet. Jag har just nu i snitt ett E i betyg, några ämnen har jag även F i. Jag har under mina tre år på gymnasiet haft problem med fokus vilket är någonting jag löste i slutet av tredje året. Efter hjälpen har jag ökat min prestation i skolan dramatiskt och skalat av många av de uppgifter jag var sen med. Det jag vill göra på konvux är att öka mina betyg från E och F till C-A under ett år med start antingen direkt efter studenten eller efter sommarlovet. Hur mycket måste jag jobba för att nå målet och är detta möjligt?

Simon Byström 2016-04-27 17:20

Kommentarer:

Chris Wigh 2016-04-28

Hej
Du måste ta kontakt med vuxenutbildninge  för ansökan. I kurser man har E el högre så är det prövning som gäller. Det skotar i regel 500:-/per kurs och man får läsa in kursen på egen hand. Du kan ev ansöka att få gå på de kurser du fått F i
Hälsningar Chris

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2016-04-28

Hej

Inom vuxenutbildningen kan du ansöka att få läsa kurser du har F i. I kurser som du har E el högre så är det prövning som gäller. Det brukar vara en avgift för att göra en prövning
Hälsninar Chris

Skriv kommentar: