Natur

16 maj 2016
Fråga:
Hej! Jag har valt linjen natur till gymnasiet. Jag har 167 poäng, det sägs att min skola är mycket hårdare än andra och att det är svårare att få betyg osv, men jag vet inte hur sant det är. Jag vill verkligen gå natur, jag tycker inte att något ämne i skolan är riktigt jobbigt, utan jag tycker det mesta är ganska lätt och roligt. Jag är ändå jättenervös hur det ska för mig på gymnasiet. Jag är jätterädd att det ska gå för snabbt eller att jag inte ska förstå något. Alla mina vänner säger att det är jättejobbigt och att jag inte kommer ha någon fritid. Jag har alltid gillat skolan, men jag blir supernervös när alla säger så. Jag har ungefär C o B i alla ämnen, jag kommer kanske få A i svenska , samhällskunskap och idrott nu till våren, så det höjer mitt meritvärde. I No-ämnena har jag C, är kanske påväg mot ett B i fysik. Jag har ett stabilt C i matte. Jag tycker verkligen om So-ämnena, men jag vill bli veterinär eller något med djur. Då passar det ju med natur. Jag vet inte om jag är nervös i onödan eller inte? Jag försöker ta det lungt, men det är jobbigt när en del stressar mig. Jag förstår att det är mycket på natur och det är jag beredd på, men tror du att det kommer bli för jobbigt? Tack! /Maj

Svar:

16 maj 2016
Jag menar att jag har 267, inte 167!