Tekniska vuxengymnasiet

16 aug 2016
Fråga:
Hej jag har sökt efter mitt avgångsbetyg men det finns inte någonstans. Samlat betygsdokument gäller inte enligt antagningsnämnden. Se svar från arkivet nedan.
Vore tacksam om ni kan hjälpa mig att få tag i detta slut betyg. Hej!

Jag har nu tittat i arkivet igen, och kan konstatera att den skola du gått på inte har levererat några slutbetyg mer än till och med år 1992 till Regionarkivet. Vad gäller den skola du gick på hette den Tekniska vuxengymnasiet de år du läste där, Vasa Kunskapscentrum är en senare sammanslagning av olika skolor. Har även tittat i arkivet för Vasa vuxengymnasium men där finns inga betygskopior för den utbildning du gått.
Ditt slutbetyg finns alltså tyvärr inte hos oss. Eftersom du redan har ett samlat betygsdokument är det förmodligen ingen idé att jag gör ett utdrag åt dig, men om du kontaktar vuxenutbildningsförvaltningen igen kanske de kan hjälpa dig trots allt? Det är det enda jag kan tipsa dig om.

Hoppas det löser sig!


Hälsningar,
Linnéa
_________________________________________________________

Linnéa Nilsson
Arkivarie

Svar:

16 aug 2016
Hej! AllaStudier.se är främst en söktjänst för utbildningar och anordnar inga program/kurser själva. Vi tillhandahåller alltså inga betyg eller dylikt. Håller med om att Vuxenutbildningsförvaltningen kan vara ett tips att höra av sig till. Lycka till och ha en fortsatt fin vecka! Vänliga hälsningar, Mikaela Blivande studie-och yrkesvägledare