Läsa upp betyg i Teknik 1

hej, om jag vill läsa upp mitt betyg i Teknik 1 i Göteborg, där det finns flera gymnasier som ger denna kurs, men prövningsenheten svara att det är en kurs som inte ingår i deras ordinarie sortiment. Hur gör jag?

mvh

louise

Louise 2016-08-25 07:49

Kommentarer:

MikaelaAare SYV 2016-08-28

Hej Louise!

Är det så att du vill göra en särskild prövning inom komvux?

Om kursen finns att göra prövningar i annan kommun har du rätt att göra det där, kostar oftast 500 sek/kurs.

Återkom gärna om du har ytterligare frågor.

Lycka till och ha en fortsatt fin helg!

Vänliga hälsningar,

Mikaela

Blivande Studie-och yrkesvägledare

Louise 2016-08-28

hej, ja egentligen så skriver jag ang min son. vi bor på Hönö i Öckerö kommun nära Göteborg och han vill läsa upp sitt betyg i Teknik 1 och den kursen eller prövningen kan inte ges i Göteborg säger de. 

Han kan gärna läsa på distans, eller själv, då han redan tagit denna kurs  på gymnsaiet, och han kan tänka sig att göra det var som helst på distans, bara han får det gjort!

men verkar vara svårt, eller hur skall han göra?

Han fyller 20 i september och har redan gått gymnasiet.

hälsn

louise

Louise 2016-08-28

hej, ja egentligen så skriver jag ang min son. vi bor på Hönö i Öckerö kommun nära Göteborg och han vill läsa upp sitt betyg i Teknik 1 och den kursen eller prövningen kan inte ges i Göteborg säger de. 

Han kan gärna läsa på distans, eller själv, då han redan tagit denna kurs  på gymnsaiet, och han kan tänka sig att göra det var som helst på distans, bara han får det gjort!

men verkar vara svårt, eller hur skall han göra?

Han fyller 20 i september och har redan gått gymnasiet.

hälsn

louise

Skriv kommentar: