Bästa internationella möjligheter

Hej! Jag undrar om Du vet vilka högskolor eller universitet i Sverige som erbjuder bäst möjligheter och stöd för socionomelever som vill åka utomlands mycket under utbildningen i samband med t.ex praktik och utbyten och som särskilt är intresserad av dessa länder:

Karibien, Thailand, övriga Sydostasien, Brasilien, ev Afrika, ev Indien och kringliggande länder, ev Latinamerika, Grekland, Portugal, Italien, Spanien, Rumänien, ev Island? 

Hoppas du förstår min fråga 

Tack så mycket för svar!

Miranda 2016-10-18 00:48

Kommentarer:

MikaelaAare SYV 2016-11-16

Hej Miranda!

Ledsen att svaret har dröjt.

Nu vet jag ju inte var i landet du befinner dig. Många av Socionomprogrammen erbjuder utlandsterminer.

Här kan du se vilka lärosäten som har Socionomprogrammet:

https://www.antagning.se/se/search?period=HT_2016&freeText=Socionomprogrammet&semesterPart=0

För respektive utbildning brukar det finnas info om de erbjuder utlandspraktik eller dylikt samt omfattningen.

Lycka till och ha en fortsatt fin vecka!

Vänliga hälsningar,

Mikaela

Blivande Studie-och yrkesvägledare

Miranda 2016-11-16

Hej Mikaela! Tack för svaret! Det är lugnt!  Det spelar ingen roll var i Sverige skolan ligger.Har tittat en del på hemsidorna och många lärosäten verkar ju ha det men skulle vilja veta vilken som är bäst på det och har flest möjligheter till det eller är alla lika bra? Är det någon som urskiljer sig liksom? Det var lite svårt för mig att tolka från hemsidorna tyvärr. Hör gärna av dig om du vet något. Ha en fin vecka du med!  Lycka till med utbildningen! :D

Mvh Miranda 

Skriv kommentar: