Alt. sätt att komma in på civilekonomprogrammet

Jag har inte tillräckligt högt betygssnitt för att komma in på Civ.ekonomiprogrammet, så nu undrar jag ifall man kan komma in på ett annat sätt än att söka genom VHS, och hur troligt är det att  man får en plats. Jag har 30hp i nationalekonomi.
Marie 2007-10-03 00:46

Kommentarer:

Sussi 2007-10-03
Har du testat att göra högskoleprovet? Det är annars något att satsa på. Betyg och högskoleprov är de enda sätt som man kan söka med till civilekonomprogrammet.
Marie 2007-10-04
Men om man har läst några fristående kurser i ekonomi som ingår i programmet, kan man inte bara ""hoppa in"" då? För det finns säkert några som har hoppat av och då kan man ta deras plats.
Det var så jag tänkte.
Sussi 2007-10-07
Man kan söka om att tillgodogöra sig kurser som man läst tidigare. Men man måste ändå söka till programmet som alla andra först.

Civilekonomprogrammet är nytt (skillnad från ekonomprogrammet) så det finns nog ingen möjlighet att söka ledig plats på högre årskurser. Annars skulle man kunna höra med de ansvariga om lediga platser i t ex år två som man kunde söka till när man läst det som de läser i år 1.

De eventuella lediga platser efter avhopp tror jag erbjuds till reserver nu i början av terminen.

Skriv kommentar: