Pendla ca 40mil/dag - en möjlighet?

Hej,
jag läser på universitet i Norrköping och bor här, men jag trivs inte psykiskt. Jag funderar på att flytta hem och läsa de två sista åren genom att pendla. Det jag undrar är om det är fysiskt möjligt att pendla ca 40mil/dag? Mellan 3h - 5h totalt per dag ligger min resetid beroende på vilken tågtur man tar. Hur mycket lektioner vi har i veckan kan variera väldigt mycket, allt från fem dar i veckan till någon enstaka dag i veckan. Alltså kan man räkna med långa helger då och då.
Det finns ju de som pendlar långt i tjänsten och när man tänker så borde det ju fungera. Sen så tänker jag att jag kan pendla ett år och vänta med det sista tredje året för att ta en paus där emellan.

Ca 40mil/dag - kan det fungera eller ska man lägga ner tanken?

Tacksam för funderingar och svar!
Mvh
Iva 2007-10-08 00:46

Kommentarer:

Sandra 2007-10-08
Ja, jag tror det går. Klart det kan vara jobbigt det med. Men kanske du kan plugga på tåget? Jag har kompisar i Umeå som går skola här men bor i Ö-vik vilket betyder ca 4 h på bussen per dag. 2 tim enkel resa. Väldigt många här pendlar den biten. Du kan väl testa? Funkar det inte kan du ju alltid flytta tillbaka?
Iva 2007-10-09
Tack för ditt svar!
Man kan alltid testa men.. väljer jag att testa, får jag ge upp lägenheten som jag nyligen fått kontrakt på. Visar det sig att jag inte orkar och får flytta tillbaka är det studentlägenhet som gäller igen, och det är inget som lockar. Massa ge och ta-frågor man måste ta ställning till och det gör att det känns extra svårt att välja ett val.
K 2007-10-12
Prova på att pendla i några dagar och fundera sen hur du skulle tror det går i längden. På det sättet behöver du inte säga upp din lägenhet än, behåll den än så länge. Lycka till!
Iva 2007-10-12
Det var fan en bra idé. Ska nog testa att göra så. Tack!

Skriv kommentar: