lost wannabe tandläkare!

Hej!

Jag skulle väldigt gärna vilja komma in på tandläkarlinjen, har 19,2 i betyg, vet dock att dessa betyg inte är tillräckliga för att bli antagen. Min fråga är nu, är det någon idé att tenta upp mina betyg till 20,0 fram till nästa antagning? I kombination med detta, hur höga hp poäng behövs det? Är det lottning även i låt säga umeå för dem med 20,0?
Vad är det bästa att göra om man tror att man inte kan få mer  än 1,5 i hp, för o inte tala om 20,0 för o maximera  chanserna..
Sara 2007-10-16 00:48

Kommentarer:

Sussi 2007-10-17
Jag skulle åtminstone testa högskoleprovet om jag var du. Det kanske går bättre än vad du tänkt dig innan. Man kan göra provet igen och igen. Många höjer sig den andra gången...

Med mindre pengar är det många komvux som prioriterar personer med ofullständig utbildning, och personer som behöver något för en speciell sorts behörighet, före de med fullständiga betyg som vill läsa upp betygen.

Prövning finns som ett ytterligare alternativ. Man läser in en kurs själv och tenterar sedan av det och får betyg. Det kostar 500 kr men för den som vill ha alla alternativ så kan det kanske vara något ändå.
Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2007-10-17
Hej
Karolinska i Stockholm använder sig av prov- och intervjubaserat urval till 2/3 av platserna till tandläkarprogramet. Man måste ha lägst 15,o i betyg och 1,2 på högskoleprovet. Urvalet består av prov och test för att pröva den sökandes lämplighet. Läs mer
http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=12454&a=26460&l=sv
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: