Hälsokompott - utbildning?

Hej!

Jag är en 18-årig tjej som ska ta studenten i vår och som hoppas kunna plugga vidare inom loppet av några år. Några av mina största intressen är hälsa i såväl traditionell som modern form. Är intresserad av helhetstänket och skulle vilja utbilda mig till någon kombination av coach - både rent mentalt och hälsomässigt. Tänk dig en blandning av Anna Skipper och Mia Törnblom kryddat med lite yoga och friluftsliv. Allt hälsofrämjande intresserar mig, både gammalt tänk som nytt. Jag tänker mig zonterapi, massage, kunskaper om kost mm i en salig blandning.

Min fråga är - är det möjligt att sätta dessa i verket? Går det att plugga allt detta, och vilket program ligger närmast till hands - om det ens finns ett dvs.

Mvh/Matilda
Matilda 2007-10-18 00:49

Kommentarer:

Sussi 2007-10-20
Jag tror inte det finns någon utbildning som täcker allt från kost och personlig utveckling till zonterapi och massage.
Det finns t ex någon ky utbildning som innehåller en blandning av bland annat kostlära och samtalsmetodik/coaching. Utbildning inom zonterapi och massage kanske du skulle kunna läsa till som komplement efter den grundläggande utbildning som du väljer inom hälsoområdet. Sådana kurser ges på privata skolor som kostar, så att komplettera med det efter hand skulle kanske vara något. Vara utbildad inom hälsa och friskvård med extra kunskap inom massage och zonterapi, som ett exempel.

Skriv kommentar: