Veterinärsassistent

Hejsan!

Jag är otroligt sugen på att utbilda mig till veterinärsassistent men kan knappt hitta någon info om utbildningar till detta. Jag bor i Västerås och vill hitta den utbildning som ligger närmast samt se vilka behörigheter man skall ha. Vill du hjälpa mig?
Cissi 2007-10-25 00:50

Kommentarer:

Christine 2007-10-25
Hej! Om det är djursjukvårdare du menar så finns utbildningen hos SLU i Skara. Min geografi är inte den bästa så om det är nära dig vet jag inte. Kanske finns det på flera platser i Sverige men inte som jag har sett. Gå in på www.slu.se och klicka på utbildningar och sen Skara så ka du läsa mer. Lycka till!!
Ingmar Andersson 2007-10-25
Veterinärassistent är en gammal beteckning på det som nu heter husdjurstekniker, ibland seminör. Läs mer på http://afi3.ams.se/go.aspx?TC=31&C1=31&C2=107&C3=107&GOREDIRECT=true&URL3=http://afi3.ams.se/yrken/
""Slå in """"husdjurstekniker"""" i boxen""
Jenny 2008-01-13
hej, jag funderar på att söka till skaras utbildning av djurskjukvårdare och behörigheten för detta är att man ska haft 6 månaders praktik INNAN man söker in, tror jag, eller som jag fattar det. Men hur får jag tag på en sådan plats och även om jag gjort praktiken klart sedan är det väl ingen garanti att jag kommer in? Hur är det tänkt? Jag vill inte slösa ett halvår på något som sedan inte lönar sig om du förstår vad jag menar..:) Jag går andra på gymnasiet nu och hur lång tid innan behöver jag söka för att komma in året efter jag gått ut alltså 2010 eller 2009?
Tack på förhand
Jenny 2008-01-13
hej, jag funderar på att söka till skaras utbildning av djurskjukvårdare och behörigheten för detta är att man ska haft 6 månaders praktik INNAN man söker in, tror jag, eller som jag fattar det. Men hur får jag tag på en sådan plats och även om jag gjort praktiken klart sedan är det väl ingen garanti att jag kommer in? Hur är det tänkt? Jag vill inte slösa ett halvår på något som sedan inte lönar sig om du förstår vad jag menar..:) Jag går andra på gymnasiet nu och hur lång tid innan behöver jag söka för att komma in året efter jag gått ut alltså 2010 eller 2009?
Tack på förhand

Skriv kommentar: