Läkare + annat yrke-vad?

Hej
Jag vill ha en dubbelexamen som läkare och något mer. Har funderat på ekonomi, polis, jurist...har någon några andra förslag? Fördelar och nackdelar med resp yrke? Att det kostar en del pengar vet jag redan men jag hoppas kunna hitta ett spännande jobb där jag får användning för båda yrkena!

Mvh Anna
Anna 2007-11-01 00:51

Kommentarer:

Sussi 2007-11-01
Man kan bara få studiemedel för sex år på heltid, så hur hade du tänkt att finansiera läkarutbildning plus en till utbildning när bara läkarutbildningen äter upp hela rätten till studiemedel (csn)?
Anna 2007-11-02
Det var inte finansieringen som frågan gällde, men det går ju att finansiera studier genom jourarbete, sparkapital etc etc. Men  jag undrar över fördelar/nackdelar med olika yrken i kombination med läkarexamen. Någon som vill/kan svara på frågan?
Ann 2007-11-02
lärare?
Forskning?- biokemi
förstår dock inte riktigt syftet, läkare är yrke nog med många olika karriärinriktningar.
Sussi 2007-11-03
Jag förstod att det inte var finansieringen som var frågan.. men ville ändå fråga om det...

""Vill man """"bli större"""" genom att bygga på en läkarexamen med annat så är nog inte ett annat yrke det bästa... tror jag... tror att forskarutbildning och ta doktorsexamen eller sånt... eller att bygga på med sexologi eller något annat som en läkare kan göra, men kanske inte hinner att få bra kunskaper om i läkarutbildning, alltså satsa fortbildning... satsa på att bli expert och inriktad på något inom läkarens område istället för att tänka på att läsa till ett ytterligare yrke, tror det ger dig mest...""
Anna 2007-11-03
Jag vill inte ha landstinget som arbetsgivare och disciplinerna som man kan verka privat inom lockar föga, därav intresset för kombinationsutbildning. Men som det ser ut nu får det bli ekonomi till våren, hoppas kunna syssla med hälsoekonomi till slut då. Tack för svar!

Skriv kommentar: