Reserv nr 23 läkarutbildningen

jag är reserv nr 23 på läkarutbildningen i Lund i urvalsgruppen BG efter första urvalet. undrar om någon vågar spekulera kring mina chanser att bli antagen? själv känner jag mig mycket rådvill.

Jag är hursomhelst antagen i umeå..
vilket får mig att undra hur möjligheterna för förflyttning  mellan studieorter ser ut på läkarutbildningen? från umeå till lund.

TACKSAM för svar
Lisa 2007-12-10 00:58

Kommentarer:

Sussi 2007-12-10
Det är inte så lätt att spekulera kring chansen att bli antagen som reserv. Det beror på hur de som nu blivit antagna samt andra reserver svarar på sitt antagningsbesked. Blir det antagna som inte tackar ja till sin plats, erbjuds de platserna till reserver i den ordning som de står. Är det reserver som inte tackar ja till sin plats så blir det även där lite annat, att man får ett lägre nummer (om reserv som inte tackar ja till platsen har något nummer före dig. Svårt att veta sånt i förväg).

För att kunna byta studieort måste det finnas ledig plats där man vill byta till.
Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2007-12-11
Hej
Det är svårt att byta ort. Dels måste det finnas ledig plats. I Lund prioriteras de som har gjort studieupppehål och därefter de som vill byta ort. I Lund kan man dessutom enbart byta till vissa terminer.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Islam 2007-12-11
själv kom jag in på läkarprogrammet i gbg med lottning, men chansen med en reservplats på 22 är inte helt kört, och eftersom lund tittar på både bg och hp så är de antagna mer benägna att släppa sina platser än de som söker sig till bara bg-urvalet.....

är själv dessutom reserv 9 i linköing.........

Skriv kommentar: