studievägledare som säger olika. hjälp!

hej!

jag har precis avslutat en b-kurs och jag har sökt till c-kursen i samma ämne nu till våren. förra veckan fick jag mitt antagningsbesked där det stod att jag hade blivit struken pga av att jag inte hade behörighet. jag mailade studievägledarna på min institution för att få hjälp med det här. jag fick svar tillbaka från en av studievägledarna som hade skrivit att om jag bara kom till deras kontor skulle dom se till att jag blev antagen med en gång. idag gick jag dit för att prata med henne, men hon var inte där så jag pratade med en av de andra studievägledaren som hon delar rum med. jag berättade för henne att den andra studievägledaren hade sagt att hon skulle kunne anta mig direkt på kursen. men den här studievägledaren sa att anledningen varför jag var struken var för att jag inte hade skickat in några papper på att jag hade registrerat mig till b-kursen och därför kunde jag inte ens bli villkorlig behörig. men inga av mina kurskamrater har skickat in några papper på att dom är behöriga när de sökt till c-kursen. jag liksom dom förstår inte vad problemet är. hur ska jag gå vidare med det här? ska jag maila tillbaka till den studievägledaren som sa att hon kunde anta mig direkt? jag förstår inte varför dom säger olika.
Peter 2007-12-18 00:59

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2007-12-19
Hej
Det låter ju väldigt rörigt. Vänd dig till antaningsenheten på det universitet du pluggar. De måste ju ha rutiner för detta. Anledningen till att det är rörigt är säkert att man söker kurser genom VHS. Tidigare sökte man kurser direkt til högskolan. Men det kan ju inte vara omöjligt att söka en fortsättningskurs till våren trots att kompetteringsdatumet är 1 december.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: