HP

Hej.. jag tänkte göra högskoleprovet den 31 Mars för första gången och undrar om någon har några bra tips hur man ska ska få bra resultat på provet? måste få över 1,7 för att komma in på den utbildning jag vill, så det är väll bäst att börja göra proven redan nu (går i 2:an). Men jag har ett väldigt dåligt ordförråd? Vet ni nått bra sätt att lära sig ord? Hur mycke måste man plugga? Finns det någon bra sida med svenska/engelska texter?? Matte delen går väll rätt så okej.. i allafall på de tidigare proven.

Tack på Förhand
Anonym 2007-01-28 00:06

Kommentarer:

Anonym 2007-01-28
För att få bättre ordförråd kan du läsa mycket böcker. Du kan också träna på gamla prov på internet, vissa frågor kan åter komma i senare prov.
Anonym 2007-01-28
Jag blev mest nervös av den tidspress som fanns runt en när man skrev provet. Så ett tips från mig är att vara förberedd på det och träna på att kunna hantera det.
Anonym 2007-01-29
LÄS.
Anonym 2007-02-13
beställ övningskompendiet för högskoleprovet eller plugga en massa ""svåra ord"". Listor finns lite över allt. Lär dig ca 1000 ord utantill, så kommer säkert en 10 av dem på provet. Det är värt det, då tre poäng tar dig från 1.6 till 1.7.

Skriv kommentar: