Två kandidater

17 aug 2018
Fråga:
Hej jag har en fråga om kandidatexamer, jag ska läsa offentlig förvaltning i Borås men jag är lite fundersam när det gäller jobbmöjligheter så därför funderar jag på att läsa nationalekonomi på distans vi sidan av offentlig förvaltning. Kan man ta två kandidatexamen?.   2. Fråga två som jag har handlar om nationalekonomi det står att man kan ta ut en filosofie kandidat i national ekonomi om man läser 90 hp nek och 90 valfria kurser. Men på mitt program offentlig förvaltning så läser jag olika kurser kan jag räkna med de kurserna jag läser på offentlig förvaltnings programmet som valfria kurser för att kuna ta u en filosofie kandidat i nationalekonomi ? Eller måste jag läsa valfria kurser  separat med programmet liksom det nationalekonomi kurser 

Svar:

19 aug 2018
Hej, Ja, man kan ta två kandidatexamen om man vill det. Det som gäller om man vill använda samma kurser i två olika examen är att om du har läst 90 hp i två olika huvudområden inklusive examensarbete. du behöver alltså inte läsa 90 poäng ytterligare kurser. Lycka till!