Matematik C

Hej!
Jag studerar just nu på högskolan och är snart inne på min fjärde termin MEN jag har ett litet problem.
Det är såhär att jag inte har läst matematik C i gymnasiet och när jag nu vill välja till några extra kurser i högskolan leder detta ibland till problem.

Så det jag undrar nu är två saker:
""först undrar jag om det finns någon typ av """"komvux-kurs"""" med distansundervisning som inte riktigt är på heltid, eller rättare sagt flexibel för att jag pluggar ju som sagt på heltid redan och man vill ju inte att ens huvudutbildning ska störas av detta.""
Sen undrar jag vad det heter det här med att man gör ett prov i ett ämne, tex Matematik C för att få poängen istället för att gå på undervisning. Jag vet att det är hemskt formulerat men det var så länge sen jag hörde om det där.. har för mig att man typ betalar 500kronor för att göra provet.
Vet du vart man kan hitta mer information om detta?

med vänliga hälsningar
Emmet 2008-01-22 01:06

Kommentarer:

Sussi 2008-01-23
Vänd dig till komvux i den kommun som du är skriven i och kolla vad för alternativ som erbjuds där. Många har distanskurser och kvällskurser bland annat i matte c, på halvtid erbjuds också på många komvux.

Provet som man gör efter att ha läst på egen hand heter prövning. Information om det kan fås på det komvux som du ska vända dig till, bland annat om tider för prövningen. Olika kommuner kan liksom ha olika prövningstider.

Skriv kommentar: