Vilket kandidatprogram behöver jag läsa för att gå Master Programme in Strategic Human Resource Management and Labour Relation

11 dec 2018
Fråga:
Hej SYV,  Jag har planera på att studera HR som master, mer exakt följande - Master Programme in Strategic Human Resource Management and Labour Relations som erbjuds på Göterborgs universitetet. Jag skulle behöva veta vilket kandidatprogram jag ska gå på för att vara behörig? Jag är inte ortsbunden men studerar helst i Göteborg alternativt Stockholm.    Tack för hjälpen,   

Svar:

12 dec 2018
Hej, GU skriver på sin webbplats:  Bachelor's degree of 180 credits is required in either of the three following areas: Human Resource Management and Labour Relations, Social Sciences or Business Administration. Please note that a BA in Economics or Law does not give eligibility. Det är alltså dessa områden som du kan göra din kandidat inom. Du kan kontakta vägledningen på institutionen om du vill ha förslag på kandidatprogram som kan passa. Du hittar kontaktuppgifterna längst ner på den här sidan: https://utbildning.gu.se/program/program_detalj/?programid=S2HRM. Lycka till!