pol mag...etc

Hej,
Jag bor i stockholm och vill gärna läsa pol mag, som tyvärr inte finns på su. Däremot i uppsala, men antagningspoängen är för hög för egen del. Anledning till att jag vill läsa detta är dels eget intresse, dels planer på diplomatutb. SU har dock ett program vid namn samhällsplanerarprogrammet. Går det lika bra? På antagningsstatistiken läste jag att samtliga behöriga sökande erbjöds en plats, så jag kan alltså hamna med antagna som fått 11 i snitt?

""På tal om betyg, har ett ämne vid namn ESV1202 på 50 poäng som jag hade IG i. Vart/hur kan jag plugga upp det? Har även IG i 100 poäng Idrott (IDH1201). Räknas det till medelsnittet eller tas det bort automatiskt? För om det räknas med sänks mitt medelvärde, kan man på något sätt """"plugga upp idrott?""

Jag skulle vara tacksam för en detaljerad utvärdering och ett svar med omsorg då jag känner mig hjälplös och vet inte vart jag ska vända mig.
Petra 2008-02-07 01:10

Kommentarer:

Petra 2008-02-07
vad är det för skillnad på Politices kandidatprogram 180 hp samt Politices 180 hp? Är bägge lika behöriga till regeringskansliet?
Sussi 2008-02-08
Tror att jag sett att det kommer en pol kand utbildning på SU från och med HT 2008. Utbildningen innehåller nationalekonomi och statsvetenskap.

Politices kandidatprogram har jag hört talas om, men inte politices. Var har du sett att det finns? Kan tänka mig att det är samma namn för samma eller liknande utbildning.
Ingmar 2008-02-08
Står det verkligen ESV1202? Får man gissa ESV1201?

IDH1201 kommer inte att sänka ditt medelvärde när du söker de program du säger (om någon säger att det kommer att räknas med efter 2010 så är det fel i ditt fall. De som går ettan på gymnasiet just nu omfattas dock av denna regel).
Petra 2008-02-12
Tack för upplysningen sussi, ska kolla upp det med su.

Ingmar, ja, ESV1201 stämmer, vad skall man göra? Vad finns att göra?

Skriv kommentar: