Jobb utomlands?

Jag håller på att få ihop en samhällsvetenskaplig universitetsutbildning. Jag undrar om det finns något behov av sådana utomlands? Man har hört att svenskar är intressanta i Norge och Danmark, men är samhällsvetare det också? Eller är det bara personer inom bygg, vård och sånt som efterfrågas?
Anonym 2008-03-18 01:18

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-03-18
Hej
Samhällsvetare är en sammanfattande beteckninng på ett antal olika utbildningar så det beror på vilken typ av examen du har. Om det inte är examen som leder direkt till ett yrke så kan det vara svårt at säga beroende på vilken inriktning du har.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Anonym 2008-03-18
De flesta poängen är inom sociologi, huvudämnet/huvudområdet, så det är ingen yrkesutbildning som den examen kommer leda till.
Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-03-19
Hej
En examen med sociologi somhuvudämne ger juinte så många jobbmöjligheter i Sverige och jag trro inte det är lättare med en sådan examen utomlands. Det det som är viktigt när man läser till en examen som inte ger en yrkesexamen är att kombinera ihop kurser så att et finns en tydlig inrikningt mot det arbete som man vill ha. Lunds universitet har listat tänkbara arbetsuppgifter och arbetsplatser.
http://www.soc.lu.se/utbildning/sociologi/arbetsmarknad/
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: