anställningsbar

Hej

Jag vill ta fil. kand. på genusvetenskap. Nu läser jag B-kursen och har också läst 30 hp småkurser. Jag kommer läsa C-kursen på genusvetenskap så småningom

Ur anställningsbar utgångspunkten, är det bra om jag läser det övriga 60 hp i en och samma kurs, tex läser Pedagogik A och B. Eller kan jag läsa vad jag vll, tex småkurser på 7, 5 eller 15 hp? Är det likvärdig ur anställningsbarutgångspunkten? Vilket är bäst för att lättast att kunna få jobb. När jag får mitt examen och söker jobb, tittar arbetsgivare på vilka kurser man har läst förutom huvudämnet?

Tacksam för svar
G 2008-03-21 01:18

Kommentarer:

Sussi 2008-03-21
Skulle tro att många arbetsgivare är intresserad av all den kompetens som sökande har förvärvat. Men om det är 60 hp i ett och samma ämne förutom 90 hp i huvudämnet eller 15 eller 30 hp i varje annat ämne tror jag inte alla säger detsamma om.

Huvudsaken tror jag är att kombinera så att det komplementerar varandra. Jag vet inte hur bra 60 hp i pedagogik och 90 hp i genusvetenskap, det kanske skulle se lite bättre ut med 30 hp i annat ämne istället för 60 hp i pedagogik som ger lite mer kött på benen, kanske rättsvetenskap eller sociologi.

Skriv kommentar: