Orättvis behandlad?

Hejsan!
Jag läser en översiktskurs på distans mot ett svenskt universitet. Inför första inlämningsuppgiften krånglade det tekniskt för min del och jag ringde hem till min lärare för att rådfråga. Följden av detta blev en rejäl utskällning och uppmaning att endast nyttja mailkontakt. Självklart bad jag om ursäkt och skämdes rejält efteråt. Såhär i efterhand känner jag mig dock orättvis bedömd av denna lärare. Personligen anser jag (och några klasskamrater med mig) att mina inlämningsuppgifter håller högre nivå än vad betyget visar. Jag har skrivit ett personligt mail till läraren angående den senaste uppgiften, men hon har inte svarat på detta mail. Är det någon som kan ge mig ett bra tips på hur jag skall gå tillväga i denna situation? Vem bör jag  vända mig till?

MVH MN
Mia Nilsson 2008-03-24 01:18

Kommentarer:

Sussi 2008-03-24
Vänd dig till den studentkår du tillhör.
Bosse** 2008-03-25
Det låter oprofesionellt från lärarens sida. Självklart ska man kunna få ringa och fråga något om arbetsuppgiften ( så länge det inte är sent på natten eller liknande).

Du kan anmäla läraren till ansvarsnämnden om du vill, även om det sällan ger någotning.

Att lärare ibland är väldigt sega att svara på mail har jag själv erfarenhet utav. Vissa lärare har t.o.m. struntat i att svara på mail, med någon fråga om uppgiften. Det är irriterande.

Men ja vänd dig till studentkåren de borde kunna stötta dig och ge dig tips. Hoppas du slipper läraren i nästa kurs.

Skriv kommentar: