Grundläggande behörighet?

Hej!

Jag har läst en 2 årig livsmedelsprod och gick ut -92 med ett avgångsbetyg. Därefter har jag läst följande ämnen på komvux -96 -97:

Kommunikation i föreningsarbete 30p
Datakunskap 30p
Eng A 110p
Fysik A 90p
Fysik B 130p
MaA 110p
MaB 40p
MaC 50p
MaD 40p
NkA 30p
ReA 30p
ShA 90p
SvA 80p
SvB 120p

Dessa betyg har jag på ett samlat betygsdokument. Har jag grundläggande behörighet till högskola/universitet med dessa betyg. Samtliga ämnen har betyget G eller högre.

/Robban
Robert 2008-04-01 01:20

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-04-01
Hej
Om du har ett avgångsbetyg från 2-årig linje med 2 årskurser svenska med delat betyg( 2 betyg i svenska) och 2 åk årskurser engelska så uppfyller du den grundläggande behörigheten. Om du inte har svenska och engelska på ditt avgångsbetyg från Livsmedelsprod så skriv igen så ska jag undersöka det. Jag tror ändå att du uppfyller grundläggande behörighet eftersom du  har läst både engelska och svenska på komvux men det är bäst att kolla saken så att du kan få ett riktigt svar.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Ingmar Andersson 2008-04-02
Även om du mot förmodan inte skulle uppfylla det krav som Chris skriver om så är du förmodligen grundläggande behörig via 25:4-regeln. I så fall får du behålla den behörigheten till 2011. Det är en övergångsregel då 25:4-behörigheten sedan försvinner.

Skriv kommentar: