Högskola efter komvux

Hejsan.

Förra året läste jag upp till slutbetyg på komvux, jag hade gått 3 år i gymnasie med streck i idrott. Jag läste gymnasienivå på 300 poäng och dem sa att det skulle både höja snittet och jag skulle få slutbetyg. Jag fick mitt betyg från NTI skolan. Nu så har jag sökt in till högskola under sommaren men nu meddelade dem mig att jag inte var behörig eftersom jag bara hade samlat betygsdokument från gymnasiet. Jag mailade tillbaka till dem och sa det jag skriver här och jag skickade in båda betygen via post också... Måste man ha ett speciellt papper/dokument eller vad???
Madeleine Lindberg 2008-04-17 01:23

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-04-18
Hej
Det måste skicka in en kopia av slutbetyget från komvux. Det kan ta lite tid innan meriterna registreras. Om du skapat et användarkonto kan du där gå in och titta på vilka meriter som har registrerats.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Madeleine Lindberg 2008-04-22
Hejsan.

Meriterna har registrerats och står på mina meriter på mitt användarkonto på studera. De enda meriterna som står är: Gymnasiala meriter, enstaka betyg.
Å så står de bara de kurserna jag läste via komvux på NTI skolan.
Jag skickade alltså in mitt samlade betygsdokument från gymnasiet OCH det betyget jag fick från NTI skolan/Komvux.

Jag vet inte om jag kanske måste gå till komvux med betygen så dem fixar till det så jag har ett betyg, dem sa inget om att jag skulle komma tillbaka, bara att efter jag hade pluggat kunde jag söka in på högskolan.

Jag har gått desktop publishin 300 p på gymnasienivå på NTI via Komvux, och nu vill jag läsa Webbdesign på högskola, går det eller måste jag läsa flera ämnen på gymnasienivå för att kunna ha den förutbildning som krävs för att läsa webbdesign på Högskolenivå?

Jag har nämligen sökt nu till 2 utbildningar - webbdesign högskolenivå. en sa att jag bara hade samlat betygsdokument från gymnasiet så det gick inte och den andre skrev att jag saknade den förutbildning som krävdes.

Skriv kommentar: