Basår till Läkare

Hej.
Jag har gått omvårdandsprogrammet på gymnasiet & går nu ut med slutbetyg på ca: 19,5-19,7 .
Tänker läsa tekniskt basår i Umeå.
Jag undrar om jag söker till läkare i Sverige sedan (2010) har jag då större chans att komma in än alla dom som tentat upp betyg till 20,0? För det är väl en hel del?
Eller hamnar jag i samma kvotgrupp som alla med upptentade betyg?
Hur stor är alls min chans att komma in? Eller kommer 20,0 att gälla för all framtid?
Borde jag satsa på Danmark/Norge & vad gäller där?

MVH/ Maria
Maria 2008-04-20 01:24

Kommentarer:

Martin 2008-04-21
Eftersom du tänker läsa basår så kommer du att prövas i  den kvoten med upptentade betyg.
Mia D 2008-04-27
Om jag vorde du skulle jag åka till NO eller främst DK direkt när du är färdig om du inte kommer in här, dvs om du har betygen för det eftersom de har höjt snittet även i Danmark. I DK iallafall gäller inga betyg som lästs upp, men jag tror att man får plus för extra kurser, det hade jag ringt till DK och frågat om, eftersom SYO här inte vet så mycket. Det är väldigt trevligt i DK, och trivs du inte är det ""bara"" att be om förflyttning tillbaka till Sverige :) Lycka till! //Mia
Maria 2008-05-02
Tack, någon som vet hur man får kontakt med DK för att få bästa möjliga information ?
Vad ligger snittet på i Danmark

Skriv kommentar: