behorighet

hej!
jag undrar hur jag far reda pa hur manga hp jag har, om jag har behorighet till en socionom utbildning?
jag har slutbetyg fran gymnasiet och aven halv tid pa komvux. just nu ar jag och studerar i usa sa hur raknas de poangen i sverige?
tack!
Melody meza 2008-04-24 01:25

Kommentarer:

Sussi 2008-04-24
Läser du nu i usa och vill tillgodogöra det i sverige så får du se om det verkligen går att göra det först. De som jag hört har åkt iväg och pluggat i usa har fått göra om allt i sverige för att det inte riktigt går att tillgodogöra det man läst i usa, det är så olika system det handlar om.

Förresten, vad läser du i usa, på vilken nivå? På college eller sånt? Man kan inte komma in på socionomutbildning med hp (högskolepoäng) efter att ha läst så och så mycket på högskola/universitet eller motsvarande i utlandet innan. Du får se på ditt betyg + komvux och kanske göra högskoleprovet...

Läser du likt socialt arbete i usa på högskolenivå, så kan frågan besvaras lite annorlunda... så berätta mer om vad för typ av utbildning du läser nu så man kan svara på rätt sätt...

Skriv kommentar: