Kombinera Chalmers med .. ?

Hej. Jag har sett en del exempel på personer som tagit flera utbildningar. T. ex. har jag sett kombinationen ekonomi och teknisk fysik... jag skulle personligen också vilja läsa två utbildningar men jag undrar hur det fungerar? Vilka utbildningar kan man kombinera, mellan vilka högskolor? Bor i Göteborg så jag har funderat på om jag till exempel skulle kunna läsa nationalekonomi på GU och teknisk matematik på Chalmers?
Calle 2008-05-03 01:26

Kommentarer:

Sussi 2008-05-04
Jag har mött och stött på några som kombinerat studier på Chalmers med ekonomi och andra ämnen på GU, så det fungerar. Menar du hur det fungerar med schema och sånt också? Det finns en del som klarar av att plugga två utbildningar på helfart. Det finns även en del lärosäten som erbjuder kurser i ekonomi på halvfart, distans, via nätet och andra alternativ som man kan välja på. Man kan läsa kurser på skilda lärosäten, men du kanske inte kan tillgodogöra det i din utbildning i teknisk matematik på Chalmers. Man kan läsa en utbildning och läsa andra ämnen på t ex kvällen men inte få det i en examen.
Calle 2008-05-10
Tack för svar. Det är läsa två utbildningar på helfart jag vill göra. Med tillgodogöra menas alltså att man inte kan skippa kurser på GU om man tagit liknande på Chalmers? Det är isf. helt okej. Det jag vill ha är väl både kompetensen som man får av ekonomi-programmet och på samma gång kompetensen man får på Chalmers. Jag har alltid haft högsta betyg i alla ämnen och aldrig något bekymmer med att hinna med, så jag letar efter utmaning. Har hört om flera fall där folk har läst två utbildningar, förstår bara inte hur man vet hur det kan fungera rent praktiskt. Framförallt med schema, som sagt.

Så om jag vill läsa två utbildningar samtidigt så måste jag se till att en är på dagtid och den andra på kvällstid alltså? Eller går det att ha vissa på dagtid, hur mkt lektionstid har man egentligen?

Skriv kommentar: