HHS/Civilekonomi

Hej

Handelshogskolan i Stockholm har gatt over till kandidat/master-systemet. Jag undrar vad detta gor for skillnad for utbildningen och dess studenter i jamforelse med det ursprungliga civilekonomprogrammet.

Ar det samma utbildning som tidigare men den tar
nu 5 ar att fullfolja eller har nagot tillkommit?

Hur pass bra utrustar det nya systemet pa handels en for en karriar i jamforelse med det forra civilekonomiprogrammet samt i jamforelse med civilekonomiprogrammet pa Stockholms Universitet?

Robert Lundkvist
Robert Lundkvist 2008-05-17 01:27

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-05-23
Hej
Skillnaden är att man nu kan läsa till en master något som ska underlätta dels om man vill läsa en del av utbildningen utomlands men också för att öka möjligheterna till jobb utomlands. Exakt vad som tillkommit vet jag inte men strukturen och upplägget är ändrat och till skillnad från tidigare kan man nu få en examen redan efter 3 år. Men om man fortsätter att läser till en master, något jag tror kommer att vara nödvändigt för att ha chans till arbete, så får man en fördjupning inom området som man inte fick tidigare.
Handels i Stockholm har alltid haft en hög status men jag tror inte att utbildningen skiljer si g så mycket från andra.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: