Akut fråga om Århus universitet (medicin)

Hej, fick nyss svar från Århus universitet rörande antagningen till läkarutbildningen där. När jag gick in på min personliga sida på skolans hemsida blev jag dock förvånad. Det stod nämligen att jag inte kunde antas till utbildningen 2008 då jag inte hade uppfyllt den grundläggande behörigheten.

Citerar:
""""""Prioritet 2: Medicin (kvote 2)     Snit for faget: 0,0""
""   Adgangskrav ikke opfyldt. Da du ikke opfylder adgangskravet til denne uddannelse, kan du ikke vurderes eller optages på denne i år.""""""

Jag skickade med min studieplan och är 100% på att jag har läst allt som krävs för att kunna söka. Varken Odense eller Köpenhamn har skrivit detta, så jag blev lite orolig.

Undertill stod det:

""""""    * Udenlandsk eksamen fra 2008, kvotient forventet""
     Danskprøve forventes
""   * Svensk studentereksamen-1.adg.exam. fra 2008, kvotient """"""

Vet du vad detta innebär?
Paul 2008-05-23 01:28

Kommentarer:

Anna 2008-05-25
Det innebär att universitetet förväntar sig att du skickar in ditt slutbetyg senast den 5 juli. Jag söker endast i kvot 1 och fick samma svar.

Varken jag eller du kan ha uppfyllt kraven ännu när vi bara skickat in delar av vårt betyg? men som sagt, fram till 5 juli kan man skicka in sitt slutbetyg
Paul 2008-05-26
Men det står ju även ""danskprøve forventes"", vilket jag tolkar som att de vill att man ska göra ett danskatest.

Skriv kommentar: