2010 extrapoäng? Följdfråga

se tidigare fråga. Ska pröva för MVG i historia nu den 11/6. Kommer inte det betyget med i mina ansökningar till hösten då? Är det omöjligt att få med ett MVG i slutbetyget i Historia även om Läraren säger att hon gav mig fel betyg efter årskurs 1? Det går inte att ändra på något sätt? Efter 2010 får jag 22,5 i grupp 2 och 19,81 + 2,5 i grupp 1. Hade 1,8 på högskoleprovet. När är mina chanser störst? Innan eller efter 2010?
Sara 2008-06-02 01:29

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-06-02
Hej
Sista kompletteringsdatum är 19 juni. Komer ditt MVG med i slutbetyget så kommer dt med. Annars får dudet på ett samlat betygsdokument och då måste du skicka in det.
Att ändra på ett redan satt betyg är jättesvårt eftersom man inte kan överklaga ett betyg.
Jag vågar inte svara på när din achanser är som störst eftersom de nya reglerna inte börja gälla förrän 2010. Men har du så bra på högskoleprovet så tror jag at du har stora chanser att komma in före 2010. Jag har kollat, bl a på Karolinska, och har man 20,0 i betyg så han man kommit in med 1,7-1,8 på högskoleprovet.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: