Vad kan fristående kurser leda till?

Hejsan!

Jag har tänkt att läsa en del fristående kurser inom kost, hälsa och medicin, nu till hösten på högskolan. Frågan är dock vad det kan leda till för yrke? Mitt mål är egentligen att lära mig grunderna inom kost, hälsa och medicin för att sedan komplettera med någon form av alternativmedicinsk utbildning och starta eget ino behandling och rådgivning.

Om detta nu inte skulle fungera, vart kan man ta en anställning med, låt oss säga, 1-3 års högskolestudier inom t.ex Hälsopsykologi, Medicinsk baskurs - sjukdomslära, samt näringslära, Hälsopedagogik, Måltidskunskap - vegetarisk mat etc.

Kan man starta egen rådgivning och hjälpa personal på företag, eller vart kan någon tänkas vara intresserad av att anställa någon med en sådan här utbildning?
Gina 2008-06-14 01:30

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-06-23
Hej
Alternativ medicin eller komplementär medicin som det också kallas är ett samlingsbegrepp för en rad olika metoder. Ex massage, homeopati, akupunktur, kiropraktik etc.
Du bör först och främst bestämma dig för vilken inriktning du vill satsa på. De kurser du nämner är ju mer av allmän karaktär men det kan ju vara en bra grunde för att sedan gå kurser inom det område du vill arbeta inom .De flesta som arbetar med alternativ medicin är egna företagare.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: