Obestamd

Hej
Jag har bott och jobbat i England sen jag slutade gymnasiet, men planerar att flytta tillbaka till Sverige nasta ar for att studera. Problemet ar att jag har svart for att hitta ett program som passar! Jag ar intresserad av historia, samhallskunskap, miljofragor, manskliga rattigheter, social antropologi och sprak. Jag skulle vilja jobba i ett varierande jobb som gor nagot positivt for enskilda manniskor eller for samhallet i stort. Jag vet att det har later lite vagt, men jag skulle verkligen uppskatta tips och rad pa var jag kan borja leta! Jag skulle foredra att ga pa nagot av de storre universiteten men det ar inte hogsta prioritet. Att faktiskt kunna fa ett jobb pga den utbildning jag valt, kanns valdigt viktigt. Jag aker hem till Sverige mellan den 5-15 Juli, jag kommer att vare i Helsingborg och i Umea under tiden, kanner ni till om det skulle vara mojligt att traffa en studie-och yrkesvagledare under den tiden, vem kan jag isafall ta kontakt med?
Tack pa forhand
Andrea
Andrea 2008-06-20 01:30

Kommentarer:

Sean* 2008-06-22
Du kanske ska läsa till socionom?

Då gör du ju något för samhället och för enskilda individer. Man läser sociologi, psykologi , socialt arbete och får mer kunskap om samhället.

Eller kanske söka till polishögskolan?

Skriv kommentar: