Behörighetskrav för Juridiken är..?

Denna frågan är egentligen halvt om halvt hypotetisk, men det vore jättebra med ett svar, för jag kommer ha användning för det. Någon har tidigare skrivit här att behörighetskraven är Sv B/Hi A och kanske ytterliggare ett ämne, jag minns inte men det är inte det viktiga, PLUS grundläggande behörighet. Innebär detta verkligen att man inte behöver Matematik B, inte ens Matematik A, för att få läsa juridik? Jag har fått för mig att även vissa ämnen ingår i ""grundläggande behörighet"", är Matematik A och Matematik B isåfall sådana ämnen?
tacksam för svar..
Filip 2008-06-30 01:32

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-07-01
Hej
Eftersom Ma A är ett kärnämne och behövs för ett slutbetyg så kan man säga att den krävs men det  finns inget krav på godkänt i kursen. Ma B är inget krav för juridikstudier.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Kalle 2008-07-01
Sen lär man behöva mvg i de flesta ämnerna för att kunna komma in på juristlinjen då det är en populär utbildning.

man kan ha vg i ett par ämnen men inte för många.
Birwa Hama Ali 2011-04-20

Hej Chris. Jag googla behörighetskrav och matte b i samma mening och fick ditt inlägg som en träff. Jag ser att det är från 08 så nu undrar jag om du är helt säker på att just nu, 2011, så är Matte B inte ett krav för att läsa juristprogrammet? Jag läser nämligen kursen nu för jag trodde det var ett krav. Är det de? tacksam för svar

Hej Eftersom Ma A är ett kärnämne och behövs för ett slutbetyg så kan man säga att den krävs men det  finns inget krav på godkänt i kursen. Ma B är inget krav för juridikstudier.Hälsningar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: