HHS - res

HHS - res  
Hej!

Är reserv 28 i betygsgruppen efter ant. bes. 2.
Förra året hoppade 29 st av TOTALT efter ant. bes. 2.

Vad tror ni om mina chanserna ?? Helt kört?? De flesta som hoppar av torde väl hoppa av från betygskvoten då den nu har 238 platser (av totalt ca 300 st).

mvh Robin  (lärde mig att göra nytt inlägg nu! :D)
Robin 2008-08-04 01:35

Kommentarer:

Sussi 2008-08-04
Det är svårt att förutspå chanser att komma in som reserv. Att det var 29 st som hoppade av förra året kan bero på saker och ting som inte är så stort just nu. Det snackades en del om att den goda konjukturen med lite lättare att få jobb fick människor att tacka nej till sina utbildningsplatser. Denna konjuktur förutspås nu inte längre vara kvar utan gå neråt och bli sämre. Vad det kan ge för effekt på utbildningsplatserna kan man undra. Kanske tvärtemot det som den bra gav? Då kanske det är många som vill hålla fast vid sina platser och kunna plugga så att det kan få jobb sedan.

Jag vet inte hur HHS är med överintag, men många lärosäten antar fler än vad det finns platser för. Så även om en del skulle hoppa av så kanske inte samma antal bland reserverna skulle erbjudas lediga platser. Det är svårt också att veta ur vilken urvalsgrupp som flest hoppar av, kanske betyg ena året och hp andra året eller tvärtom. Det bästa kanske är att vänta och se hur det slutar för detta år...

Skriv kommentar: