Avsluta examen i Sverige

Studerar i Australien och vill komma till Sverige, finns det några Bachelor utbildningar i Accounting på engelska i landet?
Jesper Degerman 2008-08-07 01:36

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-08-07
Hej
Gå in på länken och sök på program inom Ekonomi. Det finns inte så många kandidatprogram som ungefär motsvarar en bachelor på engelska men desto fler på masternivå.
Om du redan läst en del och vill läst resterande del så kanske du kan läsa kurser. Då måste du ta kontakt direkt med högskolan i Sverige för att se vad du saknar för en examen i Ekonomi.

https://www.studera.nu/aw/courseGuide.do?lang=sv
Hälsnigar Chris, www.syoguiden.com
Sanna 2009-01-17
Hej,
jag har sökt överallt efter svaret på den här frågan.
Jag har läst någontans att man  inte kan tillgodogöra sig en amerikansk associates degree till svenska högskole poäng etc, men att man däremot kan överföra en bachelors degree till en kandidat examen genom att skriva en C uppsats. Jag kan inte hitta någon information om det här längre men jag håller just nu på att plugga till en bachelor in Marketing (BBA) i New York och skulle gärna vilja veta om jag vid senare tillfälle kan översätta den till en svensk kandidat ifall det skulle underlätta för mig i sverige (vilket mina föräldrar tror). Vet du hur det fungerar? eller har du någon länk  jag kan använda för att hitta info?
vidare undrar jag också hur du tror att svensk vs amerikansk utbildning står sig internationellt? vad tror du är bäst ansett?

Skriv kommentar: