arkitekskolan

Hej Chris!
Jag har en liten fråga om arkitektskolan som finns i Danmark. http://arkitektskolen.com
Skolan är en självstudieskola och en privatskola, den tar alltså en avgift. Min fråga är om du vet om den är en seriös skola? Blir man inredningskonsult och inredningsarkitekt efter avslutad och godkända resultat? Kan man söka arbete efter man studerat på denna skola? Mycket tacksam för svar. Mvh Frida
Frida Backlund 2008-09-08 01:42

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-09-09
Hej
Jag vet inget om just den skolan. Det finns inga formella krav på någon särskild utbildning för att få jobba med inredning. Eftersom efterfrågan inte är så stor så kan det nog vara svårt att få anställning. Många inom branschen öppnar eget och till det kan ju kunskaperna vara tillräckliga. Det finns en liknande utbildning på Folkuniversitetet och den marknadsför sig
bl a som en yrkesförberedande utbildning men också som en studieförberedande utbildning om man ska söka sig vidare som inredningsarkitekt.
Jag tror det är viktigt att man är medveten om att det kan vara svårt med arbete. Ett tips är at få referenspersoner som du kan prata med som har gått utbildningen. Fråga också om de har gjort någon undersökning om vad eleverna tagit vägen efter utbildningen.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: